Bine ati venit la MTI   Click to listen highlighted text! Bine ati venit la MTI

Ținând cont de fragmentarea excesivă existentă până în acel moment la nivelul Uniunii Europene datorat unui monopol tradițional și existența unui mare număr de furnizori de servicii de navigație aeriană (ANSP) în comparație cu alte regiuni de dimensiuni similare la nivel global, cu diferențe semnificative în ceea ce privește propriile politici de achiziție de infrastructură, de instruire a personalului, de elaborare și utilizare de proceduri tehnice și operaționale, fiind limitați din punct de vedere teritorial la furnizarea de servicii într-un spațiu aerian de mici dimensiuni (în general la nivel național), toate aceste lucruri ducând la o lipsă de eficiență din punct de vedere al costurilor implicate, a modului de desfășurare a zborurilor, precum și a capacității oferite și impactului asupra mediului înconjurător, Parlamentul European și Consiliul au lansat o reformă majoră în domeniul managementului traficului aerian (ATM) prin adoptarea încă din anul 2004 a legislației “Cerului Unic European (SES) și a programului pan-european de cercetare-dezvoltare lansat sub egida Comisiei Europene în vederea modernizării actualului sistem ATM european, capabil să asigure un transport aerian sigur, fluent și sustenabil pe termen mediu și lung și care să susțină prognoza de creștere a nivelului de trafic.


În calitate de state membre ale Uniunii Europene și în conformitate cu cerințele de performanță și termenele prevăzute de legislația Cerului European Unic, România și Republica Bulgaria, beneficiind și de sprijin financiar prin intermediul programului TEN-T, au creat premisele necesare operării la nivel regional a unui bloc funcțional de spațiu aerian, prin semnarea în decembrie 2011 și ratificarea ulterioară în noiembrie 2012 a Acordului privind instituirea Danube-FAB, una dintre cele 9 inițiative lansate la nivelul Uniunii Europene (ref. Legea nr. 192/2012, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 741 din 02.11.2012).


Prin acest proiect comun, care cuprinde în prezent spaţiul aerian naţional al României, spaţiul aerian naţional al Republicii Bulgaria şi spaţiul aerian aflat sub incidenţa obligaţiilor juridice internaţionale asumate de cele două state, se urmărește maximizarea beneficiilor în domeniile siguranței și eficienței zborurilor, a capacității de trafic oferite utilizatorilor spațiului aerian, eficientizarea costurilor și impactul asupra mediului. Mai multe detalii se pot obține prin accesarea website-ului proiectului (www.danubefab.eu).


Menționăm că succesul acestui proiect depinde în cea mai mare măsură de modul în care furnizorii de servicii din ambele state înțeleg să coopereze în vederea implementării de beneficii tehnice și operaționale la nivel regional, cu costuri cât mai reduse pentru toți utilizatorii spațiului aerian, în condiții de siguranță și eficiență fără limitări datorate graniței teritoriale comune dintre România și Republica Bulgaria.

E-petitie
Selecteaza fisierul
E-cerere544
Selecteaza fisierul
Click to listen highlighted text!