Bine ati venit la MTI   Click to listen highlighted text! Bine ati venit la MTI

 

 

Ministrul Transporturilor, Dan M. Costescu, a realizat bilanţul activităţii sale, la finalul mandatulului.

  

CNADNR

Proiecte lansate/relansate (deblocate)

Autostrada Sebeş – Turda

“În acest moment, după mai bine de 3 ani, au fost deblocați zeci de km de autostradă. Mobilizarea constructorului atinge maximul în 2 săptamani“, declară Ministrul Transporturilor, Dan M. Costescu.

 

Autostrada Lugoj-Deva

Autostrada Sibiu - Piteşti

Este un exemplu clar de contract care odată anulat ar fi indus întârzieri cu noua licitaţie de până la 24 luni. CNADNR, prin monitorizare strictă a acestui proiect, iniţial eşuat, a reuşit salvarea sa, asumându-şi eventuale întârzieri maxime de 2-3 luni”, declară Ministrul Transporturilor, Dan M. Costescu.

 

Autostrada Oraştie - Sibiu, Lot 3 (Cunţa-Sălişte)

 

Progresul la alte obiective

 

Licitaţii finalizate până la sfârşitul anului 2016

 

Investiţii demarate în mandat

 

 

CFR SA (Infrastructură)

 

 

Peste 250 de proceduri de achiziţie demarate pentru lucrări de reparaţii şi reabilitare a liniilor de cale ferată astfel încât să crească viteza de circulaţie a trenurilor

Exemple:

 

Licitaţii pentru studii de fezabilitate în vederea modernizării unor linii importante

Exemple:


Investiţii finalizate până la sfârşitul anului 2016

1. Linia CF Frontiera – Curtici – Arad (s-au realizat teste pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă 160 km/h)

2. Secţiunea Coşlariu – Sighişoara - Tronsonul Coşlariu – Micasasa Lot 3

 

Licitaţii finalizate în 2016

 

 

CFR Călători

- În martie au intrat in circulatie primele 30 de vagoane modernizate, ieşite din fabrică la începutul anului 2016

- Până în decembrie, vor fi modernizate alte 30 de vagoane

 

AFER

România a semnat la începutul lunii mai Memorandumul de cooperare între Autoritatea Feroviară Română (AFER) şi Agenţia Europeană a Căilor Ferate (CER) privind implementarea pilonului tehnic din Pachetul IV Feroviar. Astfel, România intră în grupul primelor 5 state din Uniunea Europeană, alături de Regatul Unit, Ungaria, Germania, Belgia şi Franţa, care fac acest pas.

 

METROREX

“PREMIERĂ: Magistrala 6 – Proiectul a fost demarat dupa 5 ani de blocaj şi neutilizare a creditului JICA. În condiţiile deschiderii la timp a creditelor de angajament de către MFP, în decembrie vor fi lansate licitaţiile”, a declarat Dan M. Costescu

 

Magistrala 5

Magistrala 4

 

 

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB)

 

AEROCLUBUL ROMÂNIEI

 

PORT CONSTANŢA

 

Alte proiecte

 

REFORMA în Ministerul Transporturilor

 

Reforma CNADNR - Cea mai mare restructurare de la înfiinţarea CNADNR

“Textul OG de separare a CNADNR în două companii separate de Investiţii şi de Mentenanţă este deja elaborat, fiind programat pentru prezentarea în vederea aprobării în Guvern în august a.c. În baza acestei Ordonanţe, România poate operaţionaliza în acest an Compania de Investiţii Rutiere !” a precizat Dan M. Costescu

 

Reforma TAROM

1. Deputy CEO
2. CAO (director administrativ)
3. CCO (director de vanzari si marketing)
4. Director Tehnic
5. Urmează recrutarea CEO şi membrilor CA pentru completarea boardului, de îndata ce MFP va emite normele de aplicare.

 

1. Stabilirea programul de restructurare a companie
2. Elaborarea strategia de marketing/zbor
3. Reinoirea flotei de aeronave

 

ARF şi AFER

1. unificare a tarifelor pentru a ridica presiunea de pe principalii actori
2. simplificare a activităţii de certificare şi licenţiere

 

 

CFR MARFĂ

1. elaborarea pe termen mediu şi lung a strategiei de dezvoltare/creştere sustenabilă şi profitabilă a companiei
2. consolidarea poziţiei de lider naţional în transporturile feroviare
3. dezvoltarea CFR Marfă ca un jucător important pe piaţa regională;
4. aplicarea planului de reorganizare şi eficientizare pentru a asigura creşterea semnificativă a veniturilor companiei în paralel cu o reducere şi optimizare a costurilor de operare. Implementarea unui management de calitate;
5. pregătirea în vederea privatizării planificate pentru anul 2018.

 

Proiecte pentru simplificarea legislaţiei şi îmbunătaţirea activităţii

1. Unele măsuri pentru CNADNR şi CFR (plata exproprierilor necesare proiectelor de infrastructură de transport din veniturile proprii ale companiilor, plata titlurilor executorii, plata penalităţilor şi majorărilor de întârziere, schimbarea modului de alocare a banilor din bugetul de stat, posibilitatea de a organiza autorităţile locale, posibilitatea de a transfera active din zona de siguranţă rutieră către autorităţile locale)
2. Măsuri referitoare la Metrorex - introducerea la finanţare a Magistralei de metrou 6 şi reglementarea posibilităţii de a deconta din certificate verzi
3. Măsuri referitoare la CEF (unde este alocată pentru bugetul României suma de 1,280 mld euro, în special pentru proiecte în domeniul transporturilor) - Transferul resurselor financiare necesare implementării proiectelor de la MFE la MT şi declararea MT ca Autoritate Naţională pentru Coordonarea CEF în domeniul transporturilor
4. Măsuri în ceea ce priveşte gestionarea fondurilor structurale în domeniul transporturilor (decontarea de la bugetul CE a fondurilor structurale alocate proiectelor de infrastructură fazate pentru care nu s-au întocmit deciziile de finanţare; decontarea de la bugetul CE a lucrărilor de autostrăzi sau linie de cale ferată pe care CNADNR şi CFR le execută în regie proprie; posibilitatea de a efectua plăţi din bugetul de stat)

 

FONDURI CEF

Este pentru prima dată când România reuşeşte să propună în transporturi proiecte care să depăşească limita disponibilă (de 509 mil. de euro) astfel încât suma să nu fie redistribuită altor ţări. Adăugând această suma celei din primul apel, MT, prin CFR, şi-a securizat din noiembrie 2015 suma de 1,3 miliarde Euro prin CEF” a declarat Ministrul Transporturilor, Dan M. Costescu

Exemple:
1. SWIM (Smart Waterway Integrated Management) – achiziţia de nave multifuncţionale de dragare pe sectorul comun român - bulgar al Dunării;
2. Platforma multimodală în portul Galaţi;
3. Modernizarea liniei de cale ferată Sighişoara - Braşov, secţiunea Apaţa – Caţa;
4. Sistemul inteligent de avertizare pentru conducătorii auto;
5. Infrastructura fixă şi mobilă pentru siguranţa operaţiunilor şi protejarea mediului în Portul Constanţa;
6. Constanţa Green Port;
7. Proiectele SESAR:


a. ROMATSA ATM2020+ (lider proiect: ROMATSA);
b. EATM-CERT (European Air Traffic Management Computer Emergency Response Team/ Centrul european de analiză şi răspuns la incidente de securitate cibernetică în domeniul managementului traficului aerian), Coordonator/ Organism de implementare: EUROCONTROL, cu participarea ROMATSA;
c. NewPENS (Pan European Network Service), Coordonator/Organism de implementare: EUROCONTROL, cu participarea ROMATSA;
d. Synchronised PBN Implementation Cohesion Europe (SPICE), Coordonator/Organism de implementare: EUROCONTROL, cu participarea ROMATSA; AACR, Asociaţia Aeroporturilor din România, Regional Air Services, Blue Air.


FONDURI EFSI

“La conferinţa TEN-T Days de la Rotterdam, România a fost ţara cu cel mai mare număr de proiecte propuse dintre toate ţările europene (16 din 70)”, afirmă ministrul Dan M. Costescu
Proiectele sunt:

1. extinderea Aeroportului Băneasa - renovare şi modernizare terminal, turn de control, căi de rulare, platformă avioane, parcare, iluminare, staţie de carburanţi, staţie de pompieri;
2. extinderea Aeroportului Otopeni – un nou terminal realizat în două etape, platforme avioane, căi de rulare, conexiune la reţeaua rutieră, parcare, clădiri auxiliare, turn de control, echipamente şi vehicule speciale.

 

 

1. Autostrada Craiova – Piteşti – 121 km;
2. Centura Sud Bucureşti, la profil de autostradă – 48 km;
3. Mentenanţa autostrăzilor Bucureşti – Constanţa (A2) şi Bucureşti – Piteşti (A1).

 

1. Pachet de investiţii pentru conectarea Bucureştiului cu zonele industriale din Sud;
2. Modernizarea liniilor CF aflate pe Coridorul Orient Est-Mediteranean;
3. Modernizarea şi electrificarea liniei de cale ferată Constanţa – Mangalia (44 km).

 

1. Construcţie cheu la Gura Canalului Dunăre – Marea Neagră – 287 m de cheu, terminal de 1.8 ha;
2. Extindere cheu dană 85 – 89 – 578 m de cheu, terminal de 4,4 ha;
3. Terminal de containere pe insula artificială – extindere insula artificială prin metoda pământ câştigat din mare (66,6ha) şi construcţie terminal de containere de 28 ha;
4. Terminal de cereale pe insula artificială – extindere insula artificială prin metoda pământ câştigat din mare şi construcţie terminal de cereale de 18 ha;
5. Realizarea unei staţii de bunkeraj LNG – 241 m de cheu, 8 ha suprafaţă, capacitate de 5.000 – 7.500 mc;
6. Mol 3-4 - terminal de cereale (suprastructură) cu capacitate de 120.000 de tone - ulterior dezvoltării infrastructurii din fonduri structurale;
7. Platforma industrială Port Constanţa Sud – realizare infrastructură pe insulă (22 ha) şi pe ţărm (6 ha), cheu de 350 m, sistem de conducte.

 

România la Conferinţa TEN-T DAYS de la Rotterdam

 

 

1. Îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe Dunăre pe sectorul Călăraşi – Brăila (km 375 – km 175) – execuţie lucrări;
2. Îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe sectorul comun româno – bulgar al Dunării (km 845,5 – km 375) – elaborare studiu de fezabilitate.

 

 

1. îmbunătăţiri eficiente pentru a elimina blocajele şi a facilita traficul internaţional pe Coridorul de Transport Feroviar de Marfă Orient-Est-Med, alături de Programul de acţiuni privind Coridorul Orient-Est-Med.
2. Reducerea timpilor de aşteptare transfrontalieră în transportul feroviar de marfă. România a acţionat eficient împreună cu ţările vecine Ungaria şi Bulgaria. În prezent, timpii de staţionare au scăzut semnificativ, cu 70% pentru sensul România - Ungaria şi cu 50% pentru sensul Ungaria – România faţă de anul 2013, în condiţiile în care numărul total al trenurilor în tranzit s-a dublat (de la o medie lunară de 436 trenuri pentru anul 2013, la 834 trenuri pentru primele 5 luni din anul 2016).

 


România Poartă de Intrare în Europa

 

 

 

 

Click to listen highlighted text!