Bine ati venit la MTI   Click to listen highlighted text! Bine ati venit la MTI

 

 

 

Având in vedere alertele meteorologice transmise de către Administrația Națională de Meteorologie, conducerea Ministerului Transporturilor, a luat următoarele măsuri pe toate modurile de transport gestionate:

Rețeaua rutieră
În perioada 24 - 27.01.2019 au fost implicați în acțiunile de deszăpezire și combatere a poleiului peste 4000 de oameni, aflați în bazele și comandamentele de la nivel regional și central. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - CNAIR dispune de peste 3000 de utilaje: autobasculante cu lama și răspânditor, turbofreze, încărcătoare, autovehicule de intervenție și autovehicule cu șenile.
Stocurile de sare și clorură de calciu sunt permanent completate pe măsură ce se consumă. În baza contractului cu SALROM se asigură suplimentarea cantităților de sare.
În această perioadă, s-a acționat cu 1300 de utilaje (lame și turbofreze) și s-au răspândit peste 19300 t de material antiderapant.
Din cauza poleiului au fost instituite temporar restricții de tonaj (7,5t) pe câteva sectoare de drumuri naționale: DN 5, DN2B si DN2C. În câteva ore, restricțiile au fost ridicate.
Temporar au fost închise, pe perioada nopții si deschise în prima parte a zilei următoare, sectoare de autostradă și drumuri naționale, după cum urmează:
• A2, intre Brănești și Drajna (închisă în seara de 24 ianuarie 2019 - deschisă în dimineața zilei de 25 ianuarie 2019) și Lehliu-Drajna (închisă din nou în seara de 25 ianuarie 2019 - deschisă in prima parte a zilei de 26 ianuarie 2019).
• A3, închisă între București și Centura București in seara de 25 ianuarie 2019 și deschisă în prima parte a zilei de 26 ianuarie 2019.
• DN 67C Transalpina Rânca-Novaci, din cauza viscolului și a zăpezii abundente, care a provocat scăderea vizibilității. Pentru redeschiderea sectorului de drum Secția de drumuri județeană SDN Gorj a format convoaie și i-a însoțit cu utilaje proprii, pe perioada închiderii, pe cei care aveau nevoie sa ajungă la cabane sau sa coboare de acolo.
• DN 2- un sector închis în prima parte a zilei de 24 ianuarie 2019 și deschis în câteva ore, în aceeași zi.
• DN 2B, un sector închis în după amiaza zilei de 24 ianuarie și deschis în după amiaza zilei de 25 ianuarie 2019.
• DN 1D, un sector închis temporar în 24 ianuarie 2019 și deschis pe 25 ianuarie 2019
• DN 2C, doua sectoare închise temporar. Unul închis în data de 24 ianuarie 2019 (Buzău - Brăila), deschis în aceeași zi. Al doilea (Tovarasia- Slobozia) închis pe 25 ianuarie 2019 și deschis în aceiași zi.
Începând cu data de 26 ianuarie 2019, ora 12.00 toate autostrăzile si drumurile naționale din zonele cu avertizare meteo, sunt deschise, fără restricții.
Angajații CNAIR sunt în continuare în alertă pe toate sectoarele de drum și se intervine pentru a ține deschisă în condiții cât mai sigure rețeaua rutieră națională.
În perioadele de acalmie, se intervine si se realizează reparații de întreținere pe timp de iarna, atât la partea carosabilă cât și la elementele de siguranță deteriorate (parapete și semnalizare verticală).

Rețeaua feroviară
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, managerul infrastructurii feroviare naționale, a acționat și a intervenit permanent în perioada 24 ianuarie - 27 ianuarie 2019, cu personal feroviar și utilaje de intervenție pe raza regionalelor de cale ferată din jumătatea de sud a țării, pentru a se asigura continuitate în traficul feroviar, trenurile circulând în condiții meteo severe de ploaie înghețată și vânt puternic.
Cele mai mari probleme cauzate de fenomenul de ploaie înghețată s-au înregistrat încă din data de 24 ianuarie pe raza regionalei București, în special pe segmentul de cale ferată Periș - Buftea – Chitila – București Nord, care asigură intrarea trenurilor în Capitală.
Pe raza regionalei CF Craiova s-a acționat în data de 25 ianuarie, cu personal feroviar de specialitate și cu utilaje de intervenție (drezine pantograf și excavator) pe segmentul de cale ferată Strâmbuța – Pietrele Albe, blocat de cantități mari de rocă și copaci prăbușiți de pe versanți. Primele măsuri luate au fost cele privind asigurarea continuității traficului pentru trenurile care tranzitau această zonă. Altfel, pentru trenurile care asigurau legături locale, călătorii au fost transbordați cu mijloace auto, iar un tren de rang, care asigura legătura între Capitală și Arad, a fost redirecționat pe rută ocolitoare. Linia Strâmbuța – Pietrele Albe a fost redeschisă la ora 12.00.
La intrarea în Capitală s-a circulat în condiții speciale și pe parcursul zilei de 25 ianuarie, cu precădere pe sectorul Buftea - Periș - Crivina, unde s-au înregistrau frecvent fluctuații de tensiune în linia de contact și implicit întreruperi de alimentare cu energie electrică a locomotivelor.
În data de 26 ianuarie, circulația trenurilor a fost afectată de condițiile meteo severe pe relațiile București Nord - Lehliu și Valea Albă - Drobeta Turnu Severin Mărfuri, secții aflate pe raza Regionalelor București și Craiova, unde mai mulți copaci au cedat sub greutatea gheții și s-au prăbușit pe firul de contact, ceea ce a provocat întreruperea alimentării cu energie electrică a locomotivelor.
Pe sectorul București - Lehliu, sector care are două fire de circulație, trenurile au tranzitat zona prin cuplarea unei locomotive Diesel la fiecare garnitură, lucrările de intervenție desfășurându-se alternativ pe cele două fire, astfel încât impactul în circulația trenurilor să fie redus la maximum.
Pe secția de cale ferată Valea Albă - Drobeta Turnu Severin Mărfuri, unde există un singur fir de circulație, trenurile care tranzitau zona au fost oprite în gările de pe traseu. Circulația feroviară pe acest segment a fost redeschisă la ora 10.00, în condiții de siguranță.
Pe parcursul zilei de 26 ianuarie, pe sectorul Buftea - Periș - Crivina, care asigură intrarea trenurilor în Capitală, s-au menținut condițiile speciale de circulație din cauza fluctuații frecvente de tensiune din linia de contact.
27 ianuarie
Se circulă în continuare în condiții speciale pe relația București - Lehliu, interval de stații unde trenurile circulă tractate cu locomotive Diesel, iar pe sectoarele Buftea - Periș și Videle - Roșiori, unde apar frecvent fluctuații de tensiune, trenurile circulă cu viteză redusă și încercări repetate de conectare a pantografului la linia de contact.
Personalul feroviar a fost prezent permanent pe teren și a acționat pentru verificarea componentelor care asigură alimentare cu energie electrică a liniilor de contact și remedierea deranjamentelor înregistrate, astfel încât să se mențină continuitate în circulația trenurilor. La această oră echipele feroviare intervin cu drezine pantograf pe intervalele de stații care asigură intrarea trenurilor în Capitală, dar și pe cele din zona Complexului București Nord.
Menționăm de asemenea faptul că, pe tot parcursul zilei, echipele feroviare, care lucrează în ture, vor face verificări permanente pe toate secţiile de cale ferată de pe raza judeţelor din jumătatea de sud a țării, aflate sub incidența codurilor de vreme nefavorabilă, iar pe segmentele unde situația o impune se va interveni operativ cu personal care are la dispoziție 92 de drezine pantograf și alte utilaje necesare, astfel încât să fie menținut operational traficul pe toate magistralele.
În ceea ce privește măsurile întreprinse de SNTFC CFR Călători precizăm următoarele:
Se asigură locomotive Diesel și personal de deservire al acestora în vederea intervenției în cazul întreruperii furnizării energiei electrice în linia de contact în următoarele subunități:
• Depoul București Călători
• Depoul Ploiești
• Depoul Brașov
• Depoul Sibiu
• Depoul Suceava
• Depoul Iași
• Depoul Galați
• Stația Tecuci
• Stația Constanța
fiind avizate și celelalte Depouri de Locomotive aflate în zonele afectate.

În vederea asigurării coordonării activității specifice S.N.T.F.C. C.F.R. Călători, începând cu data de 25/26.01.2019 se asigură permanență la Serviciul Dispecerat Central cât și la structurile teritoriale prin personal cu atribuții de coordonare și conducere.
Privitor la circulația trenurilor de călători vă comunicăm că în perioada 26.01.2019 – 27.01.2019 un număr de 26 de trenuri au fost anulate sau limitate și au circulat suplimentar față de programul de circulație un număr de 7 trenuri. Călătorii care au procurate legitimații de călătorie la trenurile anulate au fost îndrumați către celelalte trenuri aflate în programul de circulație. Călătorii care vor să renunţe la călătorie, vor primi, la cerere, contravaloarea biletelor/călătoriilor achiziţionate şi neutilizate (fie pentru întreaga rută, fie pentru distanța neefectuată din ruta respectivă), conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare.
De asemenea în data de 26.01.2019, în stația Drobeta Turnu Severin călătorilor aflați în trenul 1695 li s-a asigurat ceai și apă minerală.
Pentru asigurarea capacității de transport, întreg parcul de material rulant al S.N.T.F.C. C.F.R. Călători a fost introdus în circulație.

 

Aeroporturile aflate sub autoritatea Ministerului Transporturilor sunt funcționale. Au existat întârzieri la decolare cauzate de procedurile specifice iernii. Degivrarea se face cu pasagerii la bord și se intervine constant pe piste, platforme și căi de rulare
La Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni s-a înregistrat următoarea situație:
- întârzierile la decolare, cauzate de condițiile meteo, au fost de 35 – 70 minute;
- în perioada 24-26.01.2019 s-au înregistrat 44 de curse anulate după cum urmează:
• În data de 24.01.2019 – 10 curse
• În data de 25.01.2019 – 23 curse
• În data de 26.01.2019 – 11 curse
- întârzierile la aterizare nu au cauze meteo;
- s-a intervenit cu 55 utilaje specializate, dintre care 43 pe platforma iar restul pe căile de acces rutier.

Precizăm că decizia de anulare a curselor aeriene este responsabilitatea companiilor respective.

Degivrarea aeronavelor cade în responsabilitatea fiecărei companii aeriene în parte.

Pe aeroporturile pe care operează, companiile aeriene încheie contracte de handling cu operatori autorizați.

Aceste contracte includ, când este cazul, și prestarea serviciilor de degivrare a aeronavelor. Administrația unui aeroport nu poate interveni în alegerea, de către compania aeriană, a agentului de handling. Selecția se face în condiții concurențiale.

Administrațiile aeroportuare au ca atribuții deszăpezirea și degivrarea suprafețelor de mișcare (piste, căi de rulare, platforme de staționare a aeronavelor) și a drumurilor de acces (rutier sau pietonal).

În data de 26 ianuarie 2019 au fost suspendate manevrele în portul Constanța Sud fluvial, din cauza vântului.

Totodată au fost închise următoarele căi navigabile: Bara Sulina și Canalul Dunăre-Marea Neagră (km 0 - km 15), din cauza vântului și a vizibilității reduse. În prezent nu sunt porturi sau căi navigabile închise.

În această perioadă au fost suplimentate stocurile de materiale antiderapante și au fost dublate efectivele de personal.

Ministerul Transporturilor, prin companiile din subordinea și de sub autoritatea sa, este interesat în primul rând de siguranța tuturor celor care folosesc infrastructura națională de transport.

E-petitie
Selecteaza fisierul
E-cerere544
Selecteaza fisierul
Click to listen highlighted text!