Bine ati venit la MTI   Click to listen highlighted text! Bine ati venit la MTI

Data publicării: 18.03.2022

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 29.03.2022

 

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

 

Scurta descriere a reglementării:

Descrierea investiției

Amplasamentul: Amplasamentul propus al obiectivului de investiții este situat în județul Brașov, orașul Predeal, în proximitatea intersecției Drumului Național 1 cu Drumul Național 73A.

Suprafața de teren necesară execuției lucrărilor este compusă din proprietăți private, din proprietăți aflate în domeniul public al statului (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii, Administrația Naționala Apele Romane și Compania Naționala de Căi ferate CFR-SA) și din domeniul public local al UAT Predeal, însumând o suprafață de 35.062 mp. Suprafața necesară de expropriat este 1.119 mp reprezenând proprietăți private.

Principalele soluţii tehnice

      Soluțiile tehnice adoptate au la bază normele, normativele în vigoare, investigațiile și studiile de teren topografice, geotehnice, hidrologice și hidraulice, studiul de trafic, determinări de laborator și calcule de dimensionare specifice. Elementele geometrice în plan și în profil longitudinal sunt corespunzătoare caracteristicilor drumurilor naționale.

Traseul pasajului

     Pasajul rutier este propus pentru a transforma intersecția actuală a nivelului dintre DN1 și DN73A (spre Râșnov) într-o intersecție denivelată.

     Tipologia propusă pentru pasaj este un giratoriu suspendat, format din patru rampe care converg către un sens giratoriu suspendat.

     Sensul giratoriu suspendat va fi poziționat central față de intersecția actuală dintre DN1 și DN73A, în timp ce, cele patru rampe, care primesc fluxurile de trafic direcționate, respectiv către Brașov, Râșnov și București, vor fi amenajate paralel cu DN1 și DN73A.

     Realizarea pasajului rutier presupune separarea traficului rutier pe direcția principală de deplasare București – Brașov de fluxul rutier care se îndreaptă către sau care vine de la Râșnov, prin realizarea unui sens giratoriu suspendat cu patru rampe de acces la acesta.

Rampa 1 (București – Brașov): are o singură bandă de circulație, preia fluxul de autovehicule care vine dinspre București și merge către Brașov sau Râșnov. Aceasta pornește din DN1 și se racordează la sensul giratoriu suspendat.

Rampa 2 (Brașov - București): are o singură bandă de circulație, se desprinde din sensul giratoriu suspendat și se racordează în DN1. Aceasta preia fluxul de autovehicule care vine dinspre Brașov sau Râșnov și se îndreaptă spre București.

Rampa 3 (București – Râșnov/Râșnov – București): are două benzi de circulație, câte una pe fiecare sens de deplasare, și preia fluxul de autovehicule care vine dinspre Râșnov și se deplasează spre București, respectiv spre Brașov. Aceasta pornește din DN73A și se racordează în sensul giratoriu suspendat.

Rampa 4 (spre Brașov): are o bandă de circulație și preia fluxul de autovehicule din sensul giratoriu care se îndreaptă către Brașov. Aceasta se desprinde din sensul giratoriu suspendat și se racordează la DN1.

Soluțiile constructive de amenajare sunt :

Structura de rezistență a sensului giratoriu suspendat este de tip circular, continuă pe 6 pile, dispuse radial. Cele 6 deschideri au tabliere cu structură mixtă oțel-beton. Fiecare tablier urmează a fi alcătuit din 3 grinzi metalice de tip I, cu înălțimi și lungimi diferite având grinda externă de 1,65 m și grinzile interne de 1,61 m. Lungimea grinzilor variază între 20,00 m – 40,00 m pentru grinda internă, între 22,40 m – 50,00 m pentru grinda intermediară și între 25,40 m – 57,00 m pentru grinda externă. Placa de suprabetonare are grosimea medie de 22,00 cm.

Dispozitivele de acoperire rosturi folosite pe sensul giratoriu vor fi de tip elastomeric.

Caracteristici:

-lățime constructivă: 13,15 m;

-lățime bandă de circulație: 2 x 5,50 m;

-lățime zone amplasare parapete de protecție tip H4b: 0,65 m (pe interior) si 1,50 m (pe exterior) ;

-lungime: 220,00 m;

-număr de deschideri cu grinzi metalice: 6 ;

-gabaritul de liberă trecere sub sensul giratoriu: 5,00 m;

-raza externă: 35,00 m;

-raza internă: 21,80 m.

 

Structura de rezistență a rampei 1 este alcătuită din 4 deschideri cu o rețea de 5 grinzi din beton prefabricat precomprimat, cu înălțimea de 1,05 m și lungime ce variază între 26,00 m și 30,00 m. În plus, are o deschidere simplu rezemată, ce supratraversează Calea Ferată, cu structură mixtă oțel-beton, cu grinzi metalice de tip I, având înălțimea de 2,80 m și lungimea de 77,33 m.

Legătura dintre rampa 1 și sensul giratoriu suspendat se va realiza printr-o deschidere mixtă oțel – beton, realizată din 2 grinzi metalice tip I, cu înălțimea de 1,29 m și lungimea cuprinsă între aproximativ 16,00 m – 28,00 m.

Placa de suprabetonare are grosimea medie de 22,00 cm și o pantă transversală de 2,50%.

Pentru racordarea drumului existent cu rampa, vor fi realizate terasamente cu pământ armat, pentru a reduce spațiul ocupat de taluze.

Dispozitivele de acoperire rosturi vor fi de tip elastomeric.

Caracteristici:

-lățime constructivă:  6,30 m;

-lățime bandă de circulație: 5,00 m;

-lățime zone amplasare parapete de protecție tip H4b: 2 x 0,65 m;

-lungime: 240,00 m;

-gabaritul de liberă trecere sub rampă, pe zona căii ferate hmin=8,00 m;

-declivitate maximă 4,80%;

-număr de deschideri cu grinzi de beton: 4;

-număr de deschideri de tip mixt oțel-beton: 1.

 

Structura de rezistență a Rampei 2 (Brașov – București) este o structură continuă, cu 9 deschideri, cu 5 grinzi din beton prefabricat precomprimat, cu înălțime fixă de 1,05 m și lungime variabilă de 25,60 m – 27,20 m, respectiv o deschidere simplu rezemată ce supratraversează Calea Ferată, cu structură mixtă oțel-beton, cu grinzi metalice de tip I de 1,66 m înălțime și lungime de 57,80 m.

Legătura dintre rampa 2 și sensul giratoriu suspendat se va realiza printr-o deschidere mixtă oțel – beton, realizată din 2 grinzi metalice tip I cu înălțimea de 1,29 m și lungimea cuprinsă între aproximativ 12,25 m – 19,00 m.

Placa de suprabetonare are grosimea medie de 22,00 cm și o pantă transversală de 2,50%.

Pentru racordarea drumului existent cu viaductele vor fi realizate

terasamente cu pământ armat. Dispozitivele de acoperire rosturi folosite pe pasaj vor fi de tip elastomeric.

Caracteristici:

-lățime constructivă: 6,30 m;

-lățime bandă de circulație: 5,00 m;

-lățime zone amplasare parapete de protecție tip H4b: 2 x 0,65 m;

-lungime: 287,00 m;

-gabaritul de liberă trecere sub rampă, pe zona căii ferate hmin=8,00 m;

-declivitate maxim 5,10%;

-număr de deschideri cu grinzi de beton: 8;

-număr de deschideri de tip mixt oțel-beton: 1.

 

Structura de rezistență a Rampei 3 (București – Râșnov / Râșnov - București) este de tip grindă continuă, alcătuită din 3 deschideri, cu 9 grinzi din beton prefabricat precomprimat, cu înălțimea de 1,05 m și lungimea de 27 m.

Legătura dintre rampa 3 și sensul giratoriu suspendat se va realiza printr–o deschidere mixtă oțel – beton, realizată din 5 grinzi metalice tip I cu înălțimea de 1,65 m și lungimea între 30,80 m – 42,65 m.

Placa de suprabetonare are grosimea medie de 22,00 cm și o pantă transversală de 2,50%.

Pentru racordarea drumului existent cu rampa, vor fi realizate terasamente cu pământ armat.

Dispozitivele de acoperire rosturi vor fi de tip elastomeric.

Rampa 3 blochează unul dintre accesele pe proprietatea unității militare Vânătorii de Munte Bucegi, fiind necesară mutarea acestuia în lungul DN73A. Pentru a oferi o cale de acces în locul celei închise de realizarea Rampei 3, este prevăzută realizarea unui pod.

Caracteristici:

-lățime constructivă: 10,80 m;

-lățime bandă de circulație: 2x3,90m;

-lățime zone amplasare parapete de protecție tip H4b si panouri fonoabsorbante: 2 x 1,50 m;

-lungime: 185,00 m;

-înălțime libera maxima sub rampa 4,80 m;

-declivitate maxim 6%;

-număr de deschideri de beton: 3.

 

Structura de rezistență a Rampei 4 (spre Brașov) este de tip grindă continuă, alcătuită din 2 deschideri, cu 5 grinzi din beton prefabricat precomprimat, de 1,05 m înălțime și lungime de 27,00 m și 27,50 m.

Legătura dintre rampa 4 și sensul giratoriu suspendat se realizeaza printr-o deschidere mixtă oțel – beton, realizată din 3 grinzi metalice tip I cu înălțimea de 1,29 m și lungimea cuprinsă între aproximativ 20 m – 32,20 m.

Placa de suprabetonare are grosimea medie de 22,00 cm și o pantă transversală de 2,50%.

Pentru racordarea drumului existent cu rampa vor fi realizate terasamente cu pământ arma.

Dispozitivele de acoperire rosturi vor fi de tip elastomeric.

Caracteristici:

-lățime constructivă:  6,30 m;

-lățime bandă de circulație: 5,00 m ;

-lungime: 160,00 m;

-înălțime liberă maxima sub rampă 4,80 m;

-declivitate maxim 6%;

-număr de deschideri din grinzi de beton: 2;

-lățime zone amplasare parapete de protecție tip H4b: 2 x 0,65 m;

În zona Rampei 2, Drumul Mânăstirii nu va mai putea fi accesibil dinspre București, din cauza virajului periculos la stânga. Accesul pe strada Mânăstirii de pe DN1 (dinspre București) se va realiza prin lărgirea, pe partea dreapta, a DN1, pentru accesul pe Rampa 1 și strada Olăreasa, aceasta fiind conectată cu un drum nou, ce traversează Pârâul lui Vlad, ce va duce pe strada Mânăstirii. Pentru asigurarea scurgerii apelor, în această zonă se va realiza un podeț.

 

Podeț Olăreasa

Pentru eliminarea virajului la stânga din DN1 către Strada Mănăstirii este prevazut un podeţ peste „Pârâul lui Vlad” care să asigure accesul auto către Strada Mănăstirii, respectiv Mănăstirea Predeal.

Structura de rezistență a podețului va fi realizată din elemente casetate prefabricate tip C2 din beton. Din cauza înălțimii mici a albiei pârâului, va fi necesară amenajarea acesteia pentru scurgerea apelor,

fiind prevăzut în amonte trepte de cădere și în aval aripi de beton prefabricate.

            Caracteristici:

- lățime podeț 11,30 m;

- lungime podeț 7,30 m.

 

Pod în zona unității militare Vânătorii de Munte Bucegi

Realizarea Rampei 3 va duce la blocarea unuia dintre accesele pe proprietatea unității militare ,,Vânătorii de Munte Bucegi’’, fiind astfel necesară mutarea acestuia în lungul DN73A. Pentru a oferi o cale de acces în locul celei închise de realizarea Rampei 3, se propune realizarea unui pod cu schema statică grinzi simplu rezemate, cu suprastructura alcatuită din 5 grinzi prefabricate precomprimate din beton, cu înălțimea de 1,05 m și lungimea de 16,10 m. Placa de suprabetonare are grosimea medie de 22,00 cm și două pante transversale de 2,5%. Soluția de fundare va fi indirectă.

Caracteristici:

-lățime constructivă pod: 6,30 m;

-lățime bandă de circulație 5 m;

-lățime zone amplasare parapete de protecție tip H4b; 2x 0,65 m;

-lungime pod 30,00 m.

Lucrari de consolidare

Pentru protecția versantului în zona străzii Olăreasa a fost prevăzut un zid de sprijin din beton armat, cu grosime intre 30 cm - 50 cm pe o lungime de 100 m și înălțime de 3 m, fiind ancorat în stratul de baza minim 50 cm.

 

Colectarea și evacuarea apelor pluviale

Colectarea apelor pluviale de pe tablierele pasajelor și a sensului giratoriu suspendat se va realiza prin guri de scurgere amplasate la distanța de maxim 25 m una față de cealaltă, pe marginea părţii carosabile. Apa colectată în gurile de scurgere va fi evacuată prin tuburi PVC amplasate sub partea inferioară a tablierului și direcționată către sistemul de rigole existente ale drumului.

Siguranța circulației

Pe rampele pasajului rutier suprateran şi pe sensul giratoriu suspendat s-au prevăzut parapeţi de protecţie tip H4b, ce se continuă pe zona de amenajare a drumului existent, până în dreptul parapeţilor existenţi.

Este prevăzută montarea de atenuatori de şoc dimensionaţi pentru viteza de 80 km/h ce vor fi amplasaţi în zonele periculoase, iar în faţa acestor atenuatori s-au prevăzut stâlpişori flexibili.

Sunt prevăzute lucrări de marcaje rutiere longitudinale și transversale, montare indicatoare.

Iluminatul

            Este prevăzut iluminatul pasajului, a zonelor adiacente și a zonelor de acces în și dinspre pasaj, cu corpuri de iluminat tip LED amplasati pe stâlpi.

Managementul traficului pe durata execuţiei lucrărilor

Pe durata execuţiei lucrărilor, se vor impune restricţii locale de trafic în zona lucrărilor, menţinând în permanenţă traficul rutier pe direcţia DN 1 și DN 73A pe două benzi de circulaţie.

 

Mutări şi protejări de instalaţii

            Se vor reloca/proteja rețelele identificate în zona pasajului, de tipul: rețele de canalizare menajeră; rețea electrică aeriană; iluminatul public din intersecție; reșele de apă; rețele de gaze; rețele de telecomunicații.

Lucrări pentru protecția mediului

            Obiectivul de investiții se va amplasa la limita sitului Natura 2000 ROSCI0013 Bucegi având ca limite naturale râul Prahova și râul Râșnoava.

            Pentru diminuarea impactul asupra zonelor locuite limitrofe, se vor prevedea panouri fonoabsorbante pe părțile lateralele rampelor pasajului.

 

Documente supuse consultării
Instrument de motivare

Text proiect

Anexa

 

Documentele pot fi consultate şi în cadrul Punctului de Informare de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.

 

Elaborarea şi transmiterea propunerilor/observaţiilor/opiniilor
Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului

 

Coordonate de contact

 

Propunerile/opiniile/sugestiile celor interesaţi pot fi transmise prin cel puţin una din următoarele modalităţi:

  • Prin poştă la adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia  Comunicare și Dialog Social – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti

  • Prin depunere la Registratura Ministerului Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G

  • Prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29

  • Prin poşta electronică la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. 

  • Prin formularul E-consultare

 

ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ

 

Propuneri primite

 

Propuneri primite de la

Data receptiei

   
   

 

 

Documente conexe

 

Prezentat în

Şedinţa

Data

 

E-consultare
In cadrul acestei rubrici se vor indica articolele din proiectul de act normativ pentru care exista o propunere de modificare
Selecteaza fisierul
E-petitie
Selecteaza fisierul
E-cerere544
Selecteaza fisierul
Click to listen highlighted text!