Bine ati venit la MTI   Click to listen highlighted text! Bine ati venit la MTI

Data publicării: 16.12.2020

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 28.12.2020

 

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

 

Scurta descriere a reglementării:

 Descrierea investiţiei

Lucrările s-au proiectat în concordanţă cu rezultatele studiilor de teren şi a dimensionărilor specifice.

Suprafaţa de teren necesară de expropriat pentru realizarea obiectivului, este de aproximativ 7,75 ha, proprietatea asupra imobilelor aparţine domeniului public, proprietăţii private şi zonei frontierei de stat.

Varianta ocolitoare Giurgiu va ocupa terenuri proprietate publică şi privată, aflate pe raza administrativă a municipiului Giurgiu şi a localităţilor Stăneşti, Frăteşti şi Slobozia. Suprafaţa totală estimată ca necesară este de 77,62 ha.

Traseul în plan

            Traseul se desprinde din DN 5 din sensul giratoriu al obiectivului “Drum de legătura DN 5 – Şoseaua de centură – Pod Prieteniei km 61+400”, continuă pe terenuri agricole, la km 1+000 traversează CF 903 Bucureşti - Giurgiu cu un pasaj, după care se îndreaptă către DC 115 şi CF 902 Giurgiu - Videle pe care le traversează prin intermediul unui pasaj. Traseul se continuă pe terenuri agricole, intersectează pe rând, la nivel, DN 5B, DJ 503, DJ 504 unde sunt prevăzute amenajări de tip giratoriu. Între DJ 504 şi DN 5C se prevede traversarea canalului de irigaţii Giurgiu – Răsmireşti cu un pod, urmând ca traseul să se finalizeze în DN 5C– km 3+900, unde se va realiza un sens giratoriu. Pentru amenajarea în plan a traseului au fost utilizate curbe cu raza cuprinse între 650 m şi 2.500 m.

Traseul variantei ocolitoare are o lungime totală de 12,068 km.

Profilul longitudinal

Elementele geometrice în profil longitudinal sunt proiectate pentru viteza de proiectare de 100 km/h. Drumul este proiectat în rambleu cu înălţimea minimă de 1,50 m, declivităţile fiind cuprinse între 0,3 % şi 3,0 % .

Profilul transversal

Profilul transversal al Variantei ocolitoare Giurgiu, este pentru drum de clasa tehnică II. Lăţimea totală a drumului este 22,10 m, lăţimea platformei este de 19,50 m, din care:

- parte carosabilă: 2 x 7,00 m;

- banda incadrare: 2 x 0,75 m;

- acostamente: 2 x 0,75 m;

- fâşie parapet marginal W4: 2 x 1,30 m;

- spaţiu median pentru separator de sensuri: 2,50 m.

Modul de amenajare a taluzelor de rambleu este prevăzut şi adaptat funcţie de înălţimea acestora.

Structura rutieră

Dimensionarea structurii rutiere s-a realizat pentru vehicul cu sarcina pe osie de 115 kN, fiind de tip semirigid, în următoarea alcătuire:

- 5 cm strat de uzură din MAS16 rul. 45/80;

- 6 cm strat de legătură din BAD 22,4 leg. 45/80;

- 8 cm strat de bază din AB 31,5 bază 50/70;

- 20 cm strat superior de fundaţie din balast stabilizat;

- 30 cm strat de fundaţie din balast;

- 20 cm strat de formă din materiale necoezive.

Colectarea și evacuarea apelor

Sunt prevăzute şanţuri pereate la baza rambleului, rigole de acostament şi rigole pe berme. Podețele pentru evacuarea apelor pluviale vor fi de tip dalat, din beton armat.

 Intersecţii la nivel

Sunt prevăzute sensuri giratorii pentru intersecţiile Variantei ocolitoare Giurgiu cu: DN 5B, DJ 503, DJ 504 şi DN 5C. Sensurile giratorii au razele exterioare de 34,50 m şi raze interioare de 23,50 m. Insula centrală se va amenaja, pe lăţimea de minim 1,10 m, cu pavele autoblocante. Accesul în sensul giratoriu se realizează prin două benzi de circulaţie pe sens, cu lăţimea de 4,00 m pentru fiecare bandă, iar ieşirea din sensul giratoriu se realizează prin două benzi de circulaţie cu lăţimea de câte 4,50 m. Pentru o bună orientare în intersecţie, se vor amplasa pe fiecare ramură la o distanţă de 100 m -150 m de marginea căii inelare, indicatoare de presemnalizare ale direcţiilor de circulaţie.

Lucrări de poduri şi pasaje

Toate structurile sunt dimensionate pentru încărcările din convoaiele de calcul LM1 şi LM2 conform SR EN 1991-2:2005 - Eurocod.

Lucrări comune: alcătuirea căii pe poduri şi pasaje, este:

- 4 cm mixtură asfaltică stabilizată de tip MAS 16;

- 4 cm beton asfaltic de tip BAP16;

- 3 cm strat protecţie hidroizolaţie de tip BA8;

- min. 10 mm hidroizolaţie.

  1. Pasaj la km 1+000 peste CF 903 Bucureşti – Giurgiu

Varianta ocolitoare Giurgiu supratraversează oblic la 53o CF 903 Bucureşti-Giurgiu cu un pasaj de 10 deschideri de câte 40,00 m lungime, alcătuit din 2 structuri “gemene”, câte una pentru fiecare sens de circulaţie. Pasajul are lungimea totală, inclusiv zidurile întoarse, de 415,50 m, din care lungimea suprastructurii este de 404,50 m. Suprastructura pasajului este alcătuită din 3 grinzi prefabricate precomprimate simplu rezemate de 40,00 m lungime, monolitizate la partea superioară cu placă de suprabetonare. Gabaritul asigurat la trecerea peste calea ferată este de minim 8,00 m. Lăţimea totală a suprastructurii în secţiune transversală este de 9,50 m pe fiecare sens de circulaţie, cu două benzi de circulaţie de 2x3,50 m pe fiecare sens de circulaţie. La marginea părţii carosabile sunt prevăzuţi parapeţi de siguranţă tip foarte greu care asigură un nivel de protecţie H4b. Pentru scurgerea apelor au fost prevăzute guri de scurgere.

Culeele sunt de tip “înecat” cu elevaţii formate din pereţi şi riglă la partea superioară din beton armat şi sunt fundate indirect prin intermediul piloţilor foraţi Ø = 1,20 m, L = 25,00 m.

Elevaţia pilelor este din beton armat, lamelară, cu riglă la partea superioară pentru rezemarea grinzilor şi cu fundaţie indirectă realizată cu piloţi foraţi Ø = 1,20 m, L = 25,00 m.

            Racordarea cu terasamentele se realizează cu ziduri întoarse, plăci de racordare de 6,00 m lungime şi sferturi de con.

  1. Pasaj la km 3+100 peste CF 902 Giurgiu – Videle şi peste DC 115

Varianta ocolitoare Giurgiu supratraversează CF 902 Giurgiu-Videle şi DC 115 printr-un pasaj cu 12 deschideri de câte 40,00 m lungime, alcătuit din 2 structuri “gemene” câte una pentru fiecare sens de circulaţie. Pasajul are lungimea totală, inclusiv zidurile întoarse, de 496,50 m, din care lungimea suprastructurii este de 485,50 m. Suprastructura pasajului este alcătuită din 3 grinzi prefabricate precomprimate simplu rezemate de 40,00 m lungime, monolitizate la partea superioară cu placă de suprabetonare. Gabaritul asigurat la trecerea peste calea ferată este de minim 8,00 m. Lăţimea totală a suprastructurii în secţiune transversală este de 9,50 m pe fiecare sens de circulaţie, cu două benzi de circulaţie de 2x3,50 m pe fiecare sens de circulaţie. La marginea părţii carosabile sunt prevăzuţi parapeţi de siguranţă tip foarte greu care asigură un nivel de protecţie H4b. Pentru scurgerea apelor au fost prevăzute guri de scurgere.

Culeele sunt de tip “înecat” cu elevaţii formate din pereţi şi riglă la partea superioară din beton armat şi sunt fundate indirect prin intermediul piloţilor foraţi Ø 1,20 m, L=25,00 m. Elevaţia pilelor este din beton armat, lamelară, cu riglă la partea superioară pentru rezemarea grinzilor şi cu fundaţie indirectă realizată cu piloţi foraţi Ø 1,20 m, L=25,00 m. Racordarea cu terasamentele se realizează cu ziduri întoarse, plăci de racordare de 6,00 m lungime şi sferturi de con.

  1. Pod la km 6+000 peste canal A.N.I.F.

Varianta ocolitoare Giurgiu traversează cu un pod oblic la 82o un canal A.N.I.F, are lungimea totală de 25,10 m fiind alcătuit din două structuri independente, câte una pentru fiecare sens de circulaţie.

 Suprastructura are lungimea de 21,00 m, este alcătuită din 8 grinzi prefabricate precomprimate simplu rezemate. Conlucrarea între grinzi se realizează cu o placă de suprabetonare din beton armat.

Lăţimea totală a suprastructurii în secţiune transversală este de 9,50 m pe fiecare sens de circulaţie, cu două benzi de circulaţie de 2x3,50 m pe fiecare sens de circulaţie. La marginea părţii carosabile sunt prevăzuţi parapeţi de siguranţă tip foarte greu care asigură un nivel de protecţie H4b.

Infrastructura este alcătuită din două culei de tip masiv din beton armat, fundate indirect prin intermediul piloţilor foraţi Ø = 1,20 m, L = 22,00 m. Racordarea cu terasamentele se realizează cu ziduri întoarse, plăci de racordare de 6,00 m lungime şi sferturi de con.

  1. Pod la km 8+015 peste canal A.N.I.F.

Varianta ocolitoare Giurgiu intersectează un podeţ existent realizat pentru a menţine continuitatea unui canal A.N.I.F. sub un drum agricol. Este prevăzută devierea drumului agricol şi eliminarea podetului. Pentru a nu obtura canalul, structura are oblicitate de 40o faţă de axul drumului, lungimea totală de 30,83 m, podul fiind alcătuit din două structuri independente, câte una pentru fiecare sens de circulaţie.

 Suprastructura are lungimea de 24,68 m, este alcătuită din 8 grinzi prefabricate precomprimate simplu rezemate. Conlucrarea între grinzi se realizează cu o placă de suprabetonare din beton armat.

 Lăţimea totală a suprastructurii în secţiune transversală este de 9,50 m pe fiecare sens de circulaţie, cu două benzi de circulaţie de 2x3,50 m pe fiecare sens de circulaţie. La marginea părţii carosabile sunt prevăzuţi parapeţi de siguranţă tip foarte greu care asigură un nivel de protecţie H4b.

Infrastructura este alcătuită din două culei de tip masiv din beton armat fundate indirect prin intermediul piloţilor foraţi Ø = 1,20 m, L = 22,00 m. Racordarea cu terasamentele se realizează cu ziduri întoarse, plăci de racordare de 6,00 m lungime şi sferturi de con.

  1. Pod la km 9+750 peste canalul Giurgiu – Răsmireşti

Varianta ocolitoare Giurgiu intersectează oblic la 55o Canalul de irigaţii Giurgiu – Răsmireşti şi un drum de pământ. Canalul este din beton armat cu o deschidere de 25 m, care va rămâne pe acelaşi traseu, nerelocat, în timp ce drumul agricol va fi deviat. Pentru traversarea canalului existent se va realiza un pod cu lungime totală de 40,67 m, alcătuit din două structuri independente, câte una pentru fiecare sens de circulaţie. Suprastructura fiecărei căi este alcătuită din 3 grinzi prefabricate precomprimate simplu rezemate.

Conlucrarea între grinzi se face cu o placă de suprabetonare din beton armat. Lăţimea totală a suprastructurii în secţiune transversală este de 9,50 m pe fiecare sens de circulaţie, cu două benzi de circulaţie de 2x3,50 m pe fiecare sens de circulaţie. La marginea părţii carosabile sunt prevăzuţi parapeţi de siguranţă tip foarte greu care asigură un nivel de protecţie H4b.

Infrastructura este alcătuită din două culei de tip masiv din beton armat fundate indirect prin intermediul piloţilor foraţi Ø = 1,20 m, L = 25,00 m. Racordarea cu terasamentele se realizează cu ziduri întoarse, plăci de racordare de 6,00 m lungime şi sferturi de con.

  1. Pod la km 11+650 peste canal A.N.I.F.

Varianta ocolitoare Giurgiu traversează cu un pod oblic la 75° un canal A.N.I.F, are o lungime totală de 25,10 m, fiind alcătuit din două structuri independente, câte una pentru fiecare sens de circulaţie. Suprastructura are lungimea de 21,00 m, este alcătuită din 8 grinzi prefabricate precomprimate simplu rezemate. Conlucrarea între grinzi se realizează cu o placă de suprabetonare din beton armat.

Lăţimea totală a suprastructurii în secţiune transversală este de 9,50 m pe fiecare sens de circulaţie, cu două benzi de circulaţie de 2x3,50 m pe fiecare sens de circulaţie. La marginea părţii carosabile sunt prevăzuţi parapeţi de siguranţă tip foarte greu care asigură un nivel de protecţie H4b.

Infrastructura este alcătuită din două culei de tip masiv din beton armat fundate indirect prin intermediul piloţilor foraţi Ø = 1,20 m, L = 22,00 m. Racordarea cu terasamentele se realizează cu ziduri întoarse, plăci de racordare de 6,00 m lungime şi sferturi de con.

  1. Pasaj casetat la km 10+550 pe drum agricol

Varianta ocolitoare Giurgiu traversează oblic la 53o un drum agricol existent. Se prevede devierea drumului perpendicular pe axa Variantei ocolitoare şi realizarea unui pasaj casetat cu deschiderea de 6,00 m şi înălţimea de 5,00 m, ce asigură un gabarit pe verticală de minim 4,50 m.

Lungimea pasajului este de 22,10 m, iar lungimea totală împreună cu aripile din beton este 42,54 m.

Structura casetei este din beton armat clasa C30/37, cu fundație directă pe un strat de beton de egalizare clasa C12/15 de minim 20 cm grosime. La marginea părţii carosabile sunt prevăzuţi parapeţi de siguranţă tip foarte greu care asigură un nivel de protecţie H4b.

Dotări ale Variantei ocolitoare Giurgiu

Parcări: sunt prevăzute 2 parcări: o parcare amplasată la km 4+080 pe partea dreaptă şi a doua parcare situată la km 7+080 pe partea stângă. Parcările au o suprafaţă de cca. 6.500 mp fiecare, cu următoarele dotări: grup sanitar; staţie de epurare mecanico-biologică; staţie pompare ape uzate; spaţii de parcare pentru camioane şi tiruri; spaţii de parcare pentru autoturisme; spaţii protecţie; post trafo; puţ forat cu cabina puţului şi rezervor de apă; platforme containere ecologice; separator produse petroliere; panou de orientare; amenajări peisagistice.

Structura rutieră prevăzută pentru parcări este:

- 22 cm beton rutier de ciment BcR 4,5;

- folie de polietilenă/hârtie kraft;

- 2 cm nisip;

- 23 cm agregate naturale stabilizate cu lianţi hidraulici rutieri;

- 25 cm fundaţie din balast;

- 15 cm strat de formă din materiale granulare.

Sunt prevăzute dotări cu utilaje şi echipamente necesare întreţinerii Variantei ocolitoare Giurgiu.

Siguranţa circulaţiei

Iluminat

Este prevăzut iluminatul în sistem de telegestiune cu lămpi tip LED a sensurilor giratorii, parcărilor şi a pasajelor cu lungimea de peste 100 m.

Parapeţi

Sunt prevăzuţi parapeţi marginali de siguranţă deformabili zincaţi tip H1, H2, H3 funcţie de amplasament, parapet median din beton tip New Jersey, iar pentru lucrările de artă sunt prevăzuţi parapeţi tip H4b.

Marcaje si semnalizari

-marcaje longitudinale, de delimitare a părţii carosabile, transversale, diverse, laterale;

-marcaje de reducere a vitezei la apropierea de un punct periculos (benzi rezonatoare);

-semnalizări verticale prin: indicatoare de avertizare, de reglementare, de orientare şi informare.

Mutări şi protejări de instalaţii

Se vor reloca/proteja reţelele de utilităţi identificate, respectiv:  rețele electrice de joasă şi medie tensiune; reţele electrice de înaltă tensiune 110KV; reţele apă; reţele de canalizare; reţele A.N.I.F; rețele telecomunicații; reţele transport gaze naturale.

Protecţia mediului

Amplasamentul nu se suprapune cu arii naturale protejate sau cu alte zone protejate, nefiind solicitat studiu de evaluare adecvată. Efectele asupra mediului, ca urmare a realizării unor condiții de circulație superioare celor actuale, se vor manifesta prin: scăderea poluării aerului, prin reducerea emisiilor de substanțe poluante datorită creșterii fluenței circulației; apele pluviale vor fi colectate şi preepurate înainte de evacuare; la finalizarea lucrărilor se va proceda la reconstrucţia ecologică a terenurilor ocupate temporar.

 

Documente supuse consultării
Instrument de motivare

Text proiect

Anexa


  

Documentele pot fi consultate şi în cadrul Punctului de Informare de la Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Conunicațiilor - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.

 

Elaborarea şi transmiterea propunerilor/observaţiilor/opiniilor
Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului

 

Coordonate de contact

 

Propunerile/opiniile/sugestiile celor interesaţi pot fi transmise prin cel puţin una din următoarele modalităţi:

  • Prin poştă la adresa Ministerul Transporturilor – Direcţia  Comunicare, Relaţia cu  Sindicatele, Patronatele si Organizaţiile  Neguvernamentale – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti

  • Prin depunere la Registratura Ministerului Transporturilor - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G

  • Prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29

  • Prin poşta electronică la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. 

  • Prin formularul E-consultare

 

ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ

 

Propuneri primite

 

Propuneri primite de la

Data receptiei

   
   

 

 

Documente conexe

 

Prezentat în

Şedinţa

Data

 

E-consultare
In cadrul acestei rubrici se vor indica articolele din proiectul de act normativ pentru care exista o propunere de modificare
Selecteaza fisierul
E-petitie
Selecteaza fisierul
E-cerere544
Selecteaza fisierul
Click to listen highlighted text!