Bine ati venit la MTI   Click to listen highlighted text! Bine ati venit la MTI

Data publicării: 29.12.2021

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 10.01.2022

 

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

 

Scurta descriere a reglementării:

Descrierea investiției

Soluții tehnice

Soluțiile tehnice adoptate au la bază normele, normativele în vigoare, investigațiile și studiile de teren topografice, geotehnice, hidrologice și hidraulice, studiul de trafic, determinări de laborator și calcule de dimensionare specifice.

            Drumul de legatură principal este proiectat pentru clasa tehnică III, cu 2 benzi de circulaţie, câte una pe sens, are lungimea de 5,754 km, iar lungimea bretelelor de legătură/acces însumează 2,274 km, totalizând 8,028 km de drum.

Suprafaţa de teren afectată este de 207.845 mp, din care 52.670 mp aparţine U.A.T. Oradea şi 155.175 mp U.A.T. Sânmartin. Suprafaţa de teren necesară de expropriat este estimată la 168.944 mp.

Traseul în plan

Poziţia de început o reprezintă intersecţia giratorie existentă la strada Iancu de Hunedoara, iar poziţia de sfârşit este pe DN76 la ieşirea spre Deva din staţiunea Băile Felix, într-un sens giratoriu nou proiectat.

La intersecţia Drumului de legătură cu Drumul de centură al municipiului Oradea s-a proiectat un nod rutier, înlocuind giraţia existentă, fluxul de trafic fiind preluat pe Drumul de centură prevăzut cu 4 benzi de circulaţie, iar Drumul de legătură spre Sânmartin va supratraversa Drumul de centură cu un pasaj denivelat. Pentru a se asigura legătura dintre cele două drumuri se vor amenaja bretele de legătură, racordate la Drumul de centură prin benzi suplimentare de accelerare / decelerare, iar la Drumul de legătură prin două intersecţii giratorii, amplasate la cele două capete ale pasajului denivelat. Drumul de legătură urmează o direcţie sud – sud – est spre Băile Felix.

La intersecţiile cu linia C.F. Oradea -Vascău şi cu DC59 spre Băile 1 Mai este prevăzut un pasaj superior. Ȋn continuare, Drumul de legătură urmează un traseu paralel cu DN 76, cu care se racordează în zona de sud a staţiunii Băile Felix, prin intermediul unui sens giratoriu nou proiectat amplasat în apropierea intersecţiei existente cu DC64, care se va desfiinţa, iar traseul existent al drumului comunal va fi deviat şi prelungit pentru a se racorda la DN 76 în intersecţia giratorie proiectată.  Pe ultima porţiune a Drumului de legatură, pe o lungime de 480 m, traseul traversează o zonă rezidenţială unde se va adopta un profil transversal tip de stradă, cu reducerea vitezei la 50 km/h. Profilul trasversal se va amenaja pe partea dreaptă cu pista de biciclete, cu dublă folosinţă - pentru biciclete şi pietoni, iar pe partea opusă cu un trotuar pietonal.

Sunt prevăzute două intersecţii giratorii la km 1+383 şi la km 4+456. Din prima intersecţie, printr-o bretea cu lungimea de 904 m se asigură legătura cu DN 76 în intersecţia giratorie existentă. Ȋn prezent această intersecţie are construite 4 braţe, din care sunt folosite doar trei (unul din braţe merge spre cartierul A.N.L. din Sânmartin). Această bretea va prelua traficul greu de pe DN 76, care iese din Oradea pe direcţia Deva, fiind evitată traversarea localităţilor Sânmartin şi Băile Felix. Din cea de-a doua intersecţie giratorie, printr-o bretea cu lungimea de 540 m se va accede în staţiunea Băile 1 Mai, respectiv spre strada A5 din satul Haieu. Cele două bretele vor avea lăţimea părţii carosabile de 7,00 m şi acostamente consolidate cu lăţimea de 75 cm. Breteaua a doua spre staţiunea Băile 1 Mai va avea alăturat platformei, pista de biciclete, cu lăţimea de 3,00 m.

Profilul longitudinal: În profil longitudinal declivităţile sunt cuprinse între 0,25% şi 5,50%. Razele curbelor de racordare verticală sunt cuprinse între 1.900 m - 10.000 m.

Profilul transverval: Platforma Drumului de legătură este de 10,00 m, din care lăţimea părţii carosabile este de 2x3,50 m; lăţimea acostamentelor de 2x1,50 m, din care banda de încadrare de 2x0,75m.

Pista de biciclete are lăţimea de 2x1,50 m, încadrată de un acostament de 0,50 m, respectiv o zonă de siguranţă de 0,75 m.

Elementele geometrice ale Drumului de legătură sunt stabilite pentru viteza de proiectare de 80 km/h.

Structura rutieră: este de tip semirigid, cu următoarea alcătuire:

- 5 cm strat de uzură din mixtură asfaltică stabilizată MAS16 m;

- 6 cm strat de legătură din beton asfaltic deschis cu criblură BAD22,4;

- 10 cm strat de bază din anrobate bituminoase AB22,4;

- 25 cm strat de fundaţie superior din balast stabilizat cu lianţi hidraulici;

- 40 cm strat de fundaţie inferior din balast;

- 20 cm strat de formă din deşeuri de carieră sau similar.

Structura rutieră prevăzută pe trotuar:

- 4 cm strat de uzură din beton asfaltic BA8;

- 10 cm strat de bază din piatră spartă;

- 15 cm strat de fundaţie din balast.

Structura rutieră prevăzută pe pista de biciclete:

- 4 cm strat de uzură din beton asfaltic BA8;

- 10 cm strat de bază din beton de ciment C12/15;

- 15 cm strat de fundaţie din balast.

Trotuar: Pe sectorul km 5+260 - km 5+760, pe o lungime de 500 m este prevăzut un trotuar pietonal pe partea stangă a Drumului de legătură, cu lăţimea de 1,50 m, încadrat cu borduri prefabricate, iar pe tronsonul Drumului de centură al municipiului Oradea unde se desfiinţează intersecţia giratorie şi se reface continuitatea drumului, se vor reface trotuarele existente, pe ambele părţi, pe o lungime de 300 m şi lăţimea de 2,00 m.

Pista de biciclete

Pe toată lungimea traseului Drumului de legătură, pe partea dreaptă, este prevăzută o pistă de biciclete de 3,00 m lăţime, cu două sensuri de circulaţie. Pista de biciclete va continuiza pista existentă din municipiul Oradea, de pe malul drept al pârâului Peţa. Pentru rezolvarea punctului de conflict dintre Drumul de centură şi pista de biciclete, se va realiza un pasaj inferior pentru traseul pistei.

Pentru asigurarea legăturii cu Staţiunea Băile 1 Mai se va continua pista de biciclete şi pe breteaua de legătură spre localitatea 1 Mai, pe o lungime de 570 m, pe partea dreaptă a drumului.

Noduri rutiere şi intersecţii la nivel

Nod rutier km 0+000

Drumul de legătură porneşte de la km 0+000 printr-o intersecţie giratorie propusă pe strada Iancu de Hunedoara, are 3 braţe, din care cele două principale le reprezintă Drumul de legătură, iar breteaua a treia asigură legătura cu Drumul de centură al municipiului Oradea. Primul braţ, spre nord, îl reprezintă strada Iancu de Hunedoara.Toate bretelele care intră în intersecţie au 2 benzi de circulaţie.

În intersecţia giratorie existentă se va introduce un braţ suplimentar, al patrulea, în direcţia sud, cu două benzi de circulaţie. Urmează un pasaj superior peste Drumul de centură iar la piciorul rampei pasajului se va amenaja a doua intersecţie giratorie a nodului rutier, la km 0+520, cu 3 braţe, din care cele două principale le reprezintă Drumul de legătură, iar breteaua a treia asigură legătura cu Drumul de centura al municipiului Oradea.

Intersectie giratorie cu breteaua 2 la km 1+383

La km 1+383 este prevăzută o intersecţie giratorie pentru asigurarea legăturii cu DN 76. Breteaua de legătură se racordează în DN 76 la km 179+296 (denumită breteaua "2"). Intersecţia giratorie va avea 3 braţe, din care două principale le reprezintă Drumul de legătură, iar breteaua a treia asigură legătura cu DN 76.

Intersecţie giratorie cu breteaua 3 la km 4+438

La km 4+438 este prevăzută amenajarea unei intersecţii giratorii, pentru asigurarea legăturii cu Staţiunea Băile 1 Mai, aparţinând comunei Sânmartin. Breteaua de legătură (denumită breteaua „3”) se racordează în localitatea Haieu la o stradă modernizată. Intersecţia giratorie va avea 3 braţe, din care cele două principale le reprezintă Drumul de legătură, iar breteaua a treia asigură legătura cu Băile 1 Mai.

Intersecţie giratorie cu DN 76 şi DC 64 la km 5+754

Drumul de legătură se finalizează cu racordarea în DN 76 prin intermediul unei amenajări sub forma unei intersecţii giratorii, la km 5+754, cu 4 ramuri care asigură următoarele relaţii:

-continuitatea DN 76 Oradea- Deva; axa giraţiei este poziţionată la km 174+900 al DN 76;

-accesul în/din Drumul de legătură;

-racordarea DC 64 spre localitatea Cordău.

Intersecţia actuală dintre DC 64 cu DN 76 situată la km 174+783 se va desfiinţa, drumul comunal va fi relocat pentru a se racorda la intersecţia giratorie propusă.

Toate braţele care intră în intersecţiile giratorii au 2 benzi de circulaţie.

Bretelele de legătură: Sunt prevăzute a se amenaja 5 bretele, respectiv:

Nr. crt.

Denumire

Poziţie km

Lungime

1

Breteaua 1A la Drumul de centură

0+000

299 m

2

Breteaua 1B la Drumul de centură

0+520

300 m

3

Breteaua 2

1+383

904 m

4

Breteaua 3

4+438

570 m

5

Breteaua 4

5+754

224 m

Bretelele de legătură cu Drumul de centură al municipiului Oradea vor avea lăţimea părţii carosabile de 8,00 m şi o structură rutieră identică celei utilizate la Drumul de legătură, încadrată cu borduri şi rigole.

Bretelele de legătură 2 şi 3, spre cartierul ANL Sânmartin şi Băile 1 Mai vor avea lăţimea părţii carosabile de 7,00 m şi acostamente consolidate cu lăţimea de 75 cm. Breteaua 2 spre staţiunea Băile 1 Mai va avea alăturat platformei, pista de biciclete cu lăţimea de 3,00 m. Breteaua de legătură 4 spre localitatea Cordău pe traseul DC 64 va avea lăţimea părţii carosabile de 6,00 m şi acostamente consolidate cu lăţimea de 75 cm. Profilul transversal tip este mixt, prevăzut cu un zid de sprijin de beton armat prevăzut pe partea dreaptă, pentru susţinerea rambleului.

Bretelele vor avea alăturat platformei, pista de biciclete cu lăţimea de 3,00 m.

Lucrări de colectarea şi evacuarea apelor: sunt prevăzute şanţuri şi rigole pereate, rigole carosabile, podeţe, separatoare de hidrocarburi. Evacuarea apelor pluviale din şanţurile şi rigolele drumului se va realiza în emisarii existenţi (pârâuri, canale). Sunt prevăzute 11 podeţe prefabricate tip P2. Albia canalului şi şanţurile se vor pereea.

Lucrări de poduri, pasaje, viaducte:

Pod peste pârâul Peţa la km 0+200

La km 0+200 breteaua de legătură traversează pârâul Peţa cu un pod de 50 m lungime, cu o deschidere de 24 m. Suprastructura va fi alcătuită din grinzi prefabricate tip T, solidarizate prin placa de suprabetonare din beton armat. Fundaţiile sunt indirecte din coloane forate de diametru mare Ø=1,08 m, solidarizate la partea superioară cu un radier din beton armat. La marginea părţii carosabile se vor amplasa parapeţi de siguranţă cu nivel de protecţie H4b.

Pod peste pârâul Peţa la km 3+040

Podul prevăzut la km 3+040 peste pârâul Peţa este oblic la 820, are lungimea de 60 m, o deschidere de 24 m. Suprastructura va fi alcătuită din grinzi prefabricate tip T, solidarizate prin placa de suprabetonare din beton armat. Fundaţiile sunt indirecte din coloane forate de diametru mare Ø=1,08 m, solidarizate la partea superioară cu un radier din beton armat. Pista de biciclete de 2,00 m lăţime este prevăzută pe partea dreaptă a podului. La marginea părţii carosabile se vor amplasa parapeţi de siguranţă cu nivel de protecţie H4b.

În  zona podurilor peste pârâul Peţa nu sunt prevăzute lucrări în albie.

Pod tubular metalic peste pârâul Hidişel la km 0+154

Breteaua care se execută pentru devierea şi prelungirea DC 64 spre localitatea Cordău traversează la km 0+154 pârâul Hidişel unde există la 200 m în amonte un baraj de atenuare a viiturilor, prevăzut cu un deversor. Pe toată lungimea de la baraj şi până la podul existent pe drumul comunal s-a prevăzut amplasarea unei structuri tubulare metalice de formă elipsoidală, confecţionată din tablă de oţel ondulată, zincată, cu secţiunea de 3,00 x 2,00 m. Este prevăzută demolarea podului din grinzi de beton - existent pe drumul comunal şi prelungirea structurii metalice pe încă 30 m.

Pasaj peste Drumul de centură al municipiului Oradea la km 0+050

Pasajul supratraversează Drumul de centură al municipiului Oradea la km 11+911, la 900, are lungimea totală de 430,00 m, din care lungimea suprastructurii este de 313,21 m. Pasajul va avea: 13  deschideri de 24,00 m, o lăţime de 9,94 m, gabaritul pe verticală asigurat la trecerea peste Drumul de centură existent este de 5,67 m. Suprastructura este alcătuită din 8 grinzi din beton armat precomprimat tip "T" aşezate joantiv cu înălţimea h=93 cm, L=24,00 m, grosimea plăcii de suprabetonare este de minim 15 cm, grinzile au talpa superioara lată de 1,20 m. Sunt prevăzute rosturi de dilataţie pe culeile pasajului. Calea pe pasaj este alcătuită din două benzi de 3,50 m, încadrate cu borduri prefabricate, la marginea părţii carosabile se vor amplasa parapeţi de siguranţă cu nivel de protecţie H4b. Pe partea dreaptă a pasajului este poziţionată pista pentru biciclete.

Infrastructura  este alcătuită din culei de tip masiv şi pile cu trei stâlpi cu secţiune circulară, fundate indirect prin piloţi foraţi de diametru mare Ø=1,08 m.

Rampele pasajului sunt susţinute de ziduri de sprijin din beton armat, între care se execută umplutura din pământ armat, cu material granular. Racordarea cu terasamentele se realizează cu plăci de racordare pe fiecare culee. Pe pasaj s-au prevăzut guri de scurgere.

Pasaj pe Drumul de legătură la km 3+240

Drumul de legătură traversează la km 3+240 CF Vascău-Oradea şi DC 59 cu un pasaj  având oblicitate de 52,580, lungimea de 800 m, din care lungimea suprastructurii este de 566,88 m, alcătuită din 23 deschideri de câte 24 m +1 deschidere de 13 m. Gabaritul peste CF este de 7,88 m, iar la trecerea peste drumul local existent este de 5,92 m.

Suprastructura este alcătuită din 10 grinzi din beton armat precomprimat tip "T" aşezate joantiv, cu înălţimea h=93 cm,  cu placa de suprabetonare de minim 15 cm grosime, grinzile au talpa superioară lată de 1,20 m. Suprastructura se va continuiza pe pile prin placa de suprabetonare. Sunt prevăzute rosturi de dilataţie pe culeile pasajului. Calea pe pasaj este alcătuită din două benzi de 3,50 m, încadrate cu borduri prefabricate, la marginea părţii carosabile se vor amplasa parapeţi de siguranţă cu nivel de protecţie H4b. Pe partea dreaptă a pasajului este pista pentru biciclete şi parapetele pietonal, iar pe ambele părţi sunt prevăzute panouri antifonice cu înălţimea de 2,50 m.

Infrastructura  este alcătuită din culei de tip masiv şi pile cu trei stâlpi cu secţiune circulară, fundate indirect prin piloţi foraţi de diametru mare Ø=1,08 m cu tubaj recuperabil.

Rampele pasajului sunt susţinute de ziduri de sprijin din beton armat, între care se execută umplutura din pământ armat, din material granular. Racordarea cu terasamentele se realizează cu plăci de beton armat pe fiecare culee. Pe pasaj s-au prevăzut guri de scurgere.

Pe culei şi pe pilă sunt prevăzute dispozitive antiseismice.

Viaduct la km 4+280

Pentru traversarea unei viroage şi evitarea execuţiei de ramblee înalte pe un teren necorespunzător, supraumezit, este prevăzută realizarea unui viaduct cu lungimea de 140 m, cu 4 deschideri de câte 24,00 m. Suprastructura viaductului este alcătuită din 10 grinzi din beton armat precomprimat tip T, cu înălţimea h=93 cm, cu placa de suprabetonare de minim 15 cm, grinzile au talpa superioară lată de 1,20 m şi sunt aşezate joantiv. Pe culei sunt prevăzute rosturi de dilataţie.

Calea pe viaduct este alcătuită din două benzi de 3,50 m lăţime, câte una pe fiecare sens de circulaţie, două benzi laterale de 0,75 m pentru preluarea efectului optic, ceea ce conduce la o lăţime a căii pe pod de 8,50 m, corelată cu lăţimea platformei drumului. Calea pe viaduct va fi încadrată cu borduri denivelate, iar la marginea părţii carosabile se vor amplasa parapeţi de siguranţă cu nivel de protecţie H4b. Pe partea dreaptă a viaductului este pista pentru biciclete. Viaductul este prevăzut pe partea dreaptă cu parapeţi pietonali, iar pe ambele părţi sunt prevăzute panouri antifonice cu înălţimea de 2,50 m.

Infrastructura este alcătuită din culei de tip masiv şi pile cu doi stâlpi cu secţiune circulară, fundate indirect prin intermediul piloţilor foraţi de diametru mare Ø=1,08 m.

Racordarea cu terasamentele se realizează cu plăci de racordare pe fiecare culee. Sunt prevăzute guri de scurgere. Pe culei şi pe pilă sunt prevăzute dispozitive antiseismice.

Umplutura rampelor va fi susţinută de două ziduri de sprijin din beton armat, de tip „cornier” cu talpa de 2,50 m lăţime. Umplutura din corpul rampei se va realiza din pământ armate cu geogrile.

Racordarea cu terasamentele se realizează prin plăci din beton armat.

Calea pe structuri este prevăzută în concordanţă cu prevederile "Normativului privind executarea la cald a îmbrăcăminţilor bituminoase pentru calea pe pod – ind. AND 546/2013" având următoarea alcătuire: - 4 cm mixtură asfaltică stabilizată MAS 16; - 4 cm beton asfaltic BAP cm; - 3 cm protecţie hidroizolaţie din mortar asfaltic; - hidroizolaţie.

Pasaj subteran velo

Pentru traversarea Centurii de ocolire a municipiului Oradea pista de biciclete este prevăzut un pasaj subteran tip dală prefabricată din beton precomprimat, cu lungimea de 33,00 m şi lăţimea de 3,00 m.

Structurile sunt dimensionate pentru încărcările din convoaiele de calcul LM1 şi LM2, conform prevederilor Eurocod.

Lucrări de semnalizare şi marcaje: Sunt prevăzute lucrări de semnalizare verticală prin: indicatoare de avertizare, reglementare, orientare; lucrări de semnalizare orizontală de tipul: marcaje longitudinale; marcaje de delimitare a părţii carosabile; marcaje transversale; marcaje diverse; marcaje laterale.

Iluminatul: Iluminatul rutier este prevăzut în sistem de telegestiune, cu corpuri de iluminat tip LED de tip stradal, complet echipate, cu racordare la reţeaua electrică.

Mutări şi protejări de instalaţii

Se vor reloca/proteja reţelele identificate, de tipul: reţele electrice; reţele apă-canal; reţele de canalizare; reţele de termoficare.

Lucrări de protecţia mediului

Pe sectoarele unde în apropierea drumului există zone locuite   s-a prevăzut pe o lungime de 4.200 m, amplasarea de panouri fonoabsorbante cu înălţimea de 3,00 m, pozate pe parapete din beton de tip New Jersey. Pe spaţiile verzi existente şi nou create, şi în special pe taluzele drumului, se va aşterne pământul vegetal în grosime uniformă de 10 cm ce se va însămânţa cu gazon.

         

 

Documente supuse consultării
Instrument de motivare

Text proiect

Anexa

 

Documentele pot fi consultate şi în cadrul Punctului de Informare de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.

 

Elaborarea şi transmiterea propunerilor/observaţiilor/opiniilor
Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului

 

Coordonate de contact

 

Propunerile/opiniile/sugestiile celor interesaţi pot fi transmise prin cel puţin una din următoarele modalităţi:

  • Prin poştă la adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia  Comunicare și Dialog Social – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti

  • Prin depunere la Registratura Ministerului Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G

  • Prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29

  • Prin poşta electronică la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. 

  • Prin formularul E-consultare

 

ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ

 

Propuneri primite

 

Propuneri primite de la

Data receptiei

   
   

 

 

Documente conexe

 

Prezentat în

Şedinţa

Data

 

E-consultare
In cadrul acestei rubrici se vor indica articolele din proiectul de act normativ pentru care exista o propunere de modificare
Selecteaza fisierul
E-petitie
Selecteaza fisierul
E-cerere544
Selecteaza fisierul
Click to listen highlighted text!