Bine ati venit la MTI   Click to listen highlighted text! Bine ati venit la MTI

Data publicării: 25.01.2022

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 04.02.2022

 

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

 

Scurta descriere a reglementării:

Prin prezentul proiect de act normativ se propune aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Reconstrucție și reparare viaduct Cârcea km 200+306 linia CF 100 Videle – Orșova”, lucrare de utilitate publică de interes național.

Viaductul Cârcea este situat pe linia de cale ferată dublă și electrificată București-Craiova, între stațiile Malu Mare - Banu Mărăcine, la ieșirea din stația Malu Mare.

Viaductul traversează valea Cârcea și susține două fire de circulație ale magistralei feroviare 100 Videle-Orșova, suprastructura pe fiecare fir fiind alcătuită din câte 3 tabliere metalice simplu rezemate cu deschideri de calcul de 3 x 50 m, de tip grinzi cu zăbrele cu calea sus cu talpile inferioare parabolice. Infrastructura viaductului este comună pentru cele două fire de circulație compunându-se din două culei și două pile cu elevațiile masive din beton, fundații directe. Viaductul a fost construit în perioada 1944-1945 cu infrastructura pentru cale dublă și suprastructura pentru linia I. Cu ocazia dublării liniei în perioada 1971-1972 au fost introduse în cale tablierele de pe firul II. Calea ferată pe viaduct este în aliniament și palier, cu rosturi, șine tip 65 și traverse din lemn.

În data de 12.08.2018 s-a produs pătrunderea accidentală a trenului de marfă  nr. 80315, încărcat cu biodiesel, pe tablierele nr. 1 și nr. 2 de pe firul I ale Viaductului Cârcea la km 200+306, în condițiile în care cele trei tabliere de pe firul I se aflau în diferite stadii ale lucrărilor de reparații și consolidare. Ca urmare a pătrunderii accidentale și a deplasării osiilor locomotivei și ale vagoanelor cisternă, direct pe elementele structurale superioare ale tablierelor 1 și 2 de pe firul I s-au produs avarii importante la suprastructura și infrastructura viaductului Cârcea.

În prezent circulația feroviară pe firul I între stațiile Malu Mare - Banu Mărăcine este închisă, tablierele 1 și 2 sunt dezafectate. Circulația se efectuează pe firul II cu restricție de viteză de 30 km/oră, în spatele culeei C1 fiind montat un podeț provizoriu.

Obiectivul investiției este creşterea siguranţei feroviare în condiţii corespunzătoare conform cerinţelor de calitate impuse de Legea nr. 10 din 1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările şi completările ulterioare, îmbunătățirea condițiilor de transport pe calea ferată și creșterea vitezei maxime.

Valoarea totală a investiţiei (inclusiv T.V.A.) este de: 71.407 mii lei

Durata de realizare a investiției este de: 14 luni

Finanţarea obiectivului de investiţii de utilitate publică de interes național se realizează din fonduri de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor prevăzute anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

         

 

Documente supuse consultării
Instrument de motivare

Text proiect

Anexa

 

Documentele pot fi consultate şi în cadrul Punctului de Informare de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.

 

Elaborarea şi transmiterea propunerilor/observaţiilor/opiniilor
Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului

 

Coordonate de contact

 

Propunerile/opiniile/sugestiile celor interesaţi pot fi transmise prin cel puţin una din următoarele modalităţi:

  • Prin poştă la adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia  Comunicare și Dialog Social – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti

  • Prin depunere la Registratura Ministerului Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G

  • Prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29

  • Prin poşta electronică la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. 

  • Prin formularul E-consultare

 

ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ

 

Propuneri primite

 

Propuneri primite de la

Data receptiei

   
   

 

 

Documente conexe

 

Prezentat în

Şedinţa

Data

 

E-consultare
In cadrul acestei rubrici se vor indica articolele din proiectul de act normativ pentru care exista o propunere de modificare
Selecteaza fisierul
E-petitie
Selecteaza fisierul
E-cerere544
Selecteaza fisierul
Click to listen highlighted text!